Senki sem gondolna rá, de a pszichológiával és a marketinggel a környezetvédelmi technikusi fokozat megszerzése során találkoztam először.
A fókuszban az emberek környezetszennyező magatartása volt, avagy, hogy az miként fordítható stratégia szinten megszervezett akciókkal pozitív irányba. Ehhez először az embert, majd gazdaságunk egyre magasabb szintjeit kellett górcső alá venni. Ki, hol, hogyan, miért azt a bizonyos döntést hozza? Hogyan és mivel gyakorolhatunk befolyást?
Nos, itt kezdődött a szerelmünk az emberi döntéshozást befolyásoló tényezők tanulmányozásával.
Bár a természet iránti szeretetem és tiszteletem máig töretlen, tekintve, hogy már kiskoromtól fogva mindent a végletekig elemeztem, rendszereztem, szerveztem, a fantáziám pedig visszafoghatatlanul szárnyalt, nem kevés tépelődés után a környezetvédelmi mérnök irány helyett édesanyám szakmaiságát követve, utam a gazdaság területére vezetett.
Kereskedelemre és marketingre szakosodott közgazdász pályára lépve, végre magasabb szinteken tanulhattam pszichológiát és ennek specifikációit. A teljesség igénye nélkül a repertoárban szerepelt a különféle értékesítési technikák alkalmazása, a sokszor logikátlannak tűnő fogyasztói magatartások mozgatórugóinak megismerése, de egészen elemzés alá kerültek az alkalmazotti és vezetői viselkedésminták, az áruk csomagolásának hatásmechanizmusa és nem utolsó sorban képet kaptam a társadalmat alkotó rétegekről, a nemek, a különböző személyiségek, a különböző beosztású emberek gondolkodásmódjáról és motivációs faktorairól.
A tanulási folyamat máig töretlen. A fent megszerzett ismereteket tudatosan kezdtem el bővíteni a vizuális kommunikáció elméletével és gyakorlatával, autodidakta módon sajátítottam el a grafikai tervező és videószerkesztő, valamint animációs szoftverek használatát, hogy a lehető leghatékonyabb kommunikációs anyagokkal tudjak elődrukkolni.
Mindezek mellet stratégiai gondolkodásmódot sajátítottam el a gazdasági és finanszírozási számítások során át, egészen a rettegett statisztikán és számvitelen keresztül. Melyben mára már nyugdíjba vonult, nagy tapasztalattal rendelkező, egykor gazdasági vezető édesanyám sok támogatást nyújtott.
Első diplomamunkám során magas beosztású művelt és ambiciózus emberekkel dolgoztam együtt miközben a fenekem még jócskán rajta volt az a bizonyos tojáshéj.
Fémipari beszállító vállalatok konzorciumának belső és kifelé irányuló kommunikációjának javítását célzó középtávú stratégiáját állítottam fel, így felvételt nyerve egy neves gazdasági hálózathoz, mely azóta Magyarország első digitalizációs innovációs központjának ad otthont, ahol junior menedzserből marketing menedzserré nőttem ki magam számos szervezési, tervezési, kreatív kivitelezéssel a hátam mögött, a vállalati imázsfilmek forgatásán át egészen a nagyobb szabású rendezvények lebonyolításáig.
A szakmai tapasztalatok gyarapítása alatt tanulmányaimat a főállásom mellett levelező szakon folytattam tovább, amely felemésztette a péntek estéimet és sokszor teljes szombatokat és természetesen emberi kapcsolatokat, így ez idő tájt az időmenedzselés, stresszkezelés, valamint tűréshatáraim felfedezésének területén jelentős tapasztalatot szereztem.
Később az üzleti tervezés témájában készült második diplomamunkám során több száz emberrel találkoztam. Utaztam, beszélgettem, inspirálódtam, majd napjaink életviteléhez szorosan kapcsolódó következtetések sorát vontam le. A munka ideje alatt a megismert életutak, a vállalkozó egyének, a kicsik és nagyok személyes beszámolója annyi motivációt adott számomra, hogy még a levelező szakon saját üzleti tervemet kezdtem el fogalmazni a diplomamunkával párhuzamosan.
Kreatív és stratégiai szakemberként célom, hogy az indulni vágyó, illetve már működő vállalkozásoknak kellő löketet, megfelelő eszköztárat, az online és offline kommunikációs jelenlétükben teherátvállalást, rugalmasságot biztosítsak az ügynökségben felállított szolgáltatáspalettával.Célom továbbá, hogy közös munkák során és az online közösségünkben a vállalkozók hétről-hétre valami újat tanuljanak meg az ügyfeleik, vásárlóik, azaz az ember viselkedésével, illetve a közösségi média felületek kezelésével, az értékesítési kommunikáció fortélyaival kapcsolatban, amely által sikeresebb és eredményesebb vállalkozói tevékenységet tudnak folytatni.
Szolgáltatáspalettánk a professzionális fotózástól a közösségi média boltok kezelésétől a hirdetésszervezésen keresztül az egyszerű weboldalaktól egészen a webshopokig tart. Csapatunk összetétele: operatőr és légi fotós, rendezvény, gasztro és termékfotográfus, mérnökinformatikus, professzionális sminkes, portréfotózásra specializálódott fotográfus, grafikus és kreatív kivitelező, valamint kereskedelem - marketing fókuszú közgazdász, Google Ads - szakértő és online hirdetéselemző . Mindemellett büszkeséggel tölt el, hogy a pénzügyi menedzsmentért ma már nyugdíjba vonult, több évtizedes gazdasági vezetői tapasztalattal rendelkező édesanyám felel.